امروز: 18 دی 1387 اخبار ما در سایت شما   صفحه خانگی شما   افزودن به علاقه مندی سبد خرید
خانه درباره ما عضويت ورود راهنما اخبار لينكدوني ارتباط با ما
دسته بندی کالاها

باز کردن همه | بستن

 
عناوین

باز کردن همه | بستن

 

جستجو در مطالب:

جستجوی پیشرفته مطالب

 

 

رنگ موی کلستون

رنگ مو کلستون


کرم ضد چروک شب نیوآ


خط چشم مای


ژل لایه بردار جوشهای سر سیاه جانسون


 


Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/bazar/public_html/index.php on line 203
'ويتامين D خطر ابتلای به سرطان را کاهش می دهد'

 
شرح خبر :
 
ماهی
برخی مواد غذايی مانند ماهی سرشار از ويتامين D است
مصرف ويتامين D باعث کاهش چشمگير خطر ابتلای به انواعی از بيماری سرطان می شود.

پژوهشگران دانشگاه کاليفرنيا در آمريکا با مراجعه به مطالعات انجام شده در خلال 63 سال اخير نتيجه گرفته اند که استفاده از غذاهای دارای مقادير زياد ويتامين D همراه با مکمل های غذايی حاوی اين ويتامين می تواند خطر ابتلای به سرطان پستان، سرطان تخمدان و سرطان روده بزرگ (کلون) را تا پنجاه درصد کاهش دهد.

در واکنش نسبت به انتشار اين خبر، سازمان های خيريه مبارزه با سرطان ضمن استقبال از يافته های دانشمندان آمريکايی هشدار داده اند که مصرف بيش از اندازه اين ويتامين در عين حال می تواند به کبد و کليه آسيب برساند.

پوست انسان در برابر نور آفتاب نوع طبيعی ويتامين D - موسوم به ويتامين D3 - را توليد می کند اما اين ويتامين به طور وفور در برخی انواع خوراکی ها، مانند ماهی های چرب، کره نباتی (مارگارين) و گوشت وجود دارد.

محققان آمريکايی در اين تحقيقات به بررسی رابطه بين ميزان ويتامين D موجود در خون و درصد ابتلای به سرطان پرداخته اند.

اين تحقيقات نشان می دهد که درصد درمان سرطان پستان، روده بزرگ، پروستات و تخمدان در ميان سياهپوستان کمتر از سفيد پوستان است و پژوهشگران گفته اند که علت اين تفاوت می تواند کارآيی کمتر پوست تيره رنگ در ساختن طبيعی اين ويتامين باشد.

مطالعاتی که در انجام اين پژوهش مورد استفاده قرار گرفته شامل تحقيقاتی است که بين سال های 1966 تا 2004 در کشورهای مختلف در زمينه موارد ابتلای به سرطان انجام شده است.

نتيجه به دست آمده نشان می دهد که دست کم در برخی از انواع سرطان نمی توان ارتباط بين سطح ويتامين D در خون و خطر ابتلای به اين بيماری را ناديده گرفت.

مقدار مصرف

پژوهشگران دانشگاه کاليفرنيا نتيجه گرفته اند که مصرف روزانه ويتامين D در حدود 1000 واحد بين المللی (IU) - حدود 25 ميلی گرم - می تواند خطر ابتلای به سرطان روده را 50 درصد و خطر ابتلای به سرطان پستان و تخمدان را حدود 30 درصد کاهش دهد.

ساحل دريا
قرار گرفتن در معرض نور آفتاب منبع مناسبی برای تامين ويتامين دی است اما خطراتی را در پی دارد

در گزارش اين پژوهشگران در عين حال نسبت به استفاده بی رويه از اين ويتامين هشدار داده شده است.

مصرف بيش از 2000 واحد بين المللی ويتامين D در روز می تواند به جذب بيش از اندازه کلسيم منجر شود که احتمال آسيب رساندن به کلبه و کبد را به همراه دارد.

انتشار نتايج تحقيقات دانشمندان آمريکايی با استقبال تعدادی از کارشناسان مواجه شده که با استناد به معتبر بودن اين پژوهش، خواستار اقدام دولت ها در زمينه آگاه سازی مردم و هدايت آنان در اين زمينه شده اند.

در صورتی که پوست بدن انسان به اندازه کافی در معرض تابش نور آفتاب قرار نگيرد، مقدار مفيد ويتامين D را می توان از منابع غذايی همراه با مکمل های موجود تامين کرد.

نکته ديگری که در ارتباط با تحقيقات اخير مورد توجه قرار گرفته است خطراتی است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشيد می تواند برای فرد در پی داشته باشد.

به اين دليل، توصيه شده است که برای دريافت مقدار لازم اين ويتامين بهتر است از مواد غذايی مناسب استفاده شود.

نتيجه تحقيقات اخير دانشمندان آمريکايی در نشريه American Journal of Public Health منتشر شده است.

توسط: admin نمایش: 1033 زمان ارسال: 2 خرداد 1387



Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/bazar/public_html/index.php on line 127
آگهی ها

تونیک موی فورت آلپسین


افترشیو ملایم مرطوب کننده نیوآ


رنگ موی ولاتون


شامپو ضد شوره و ضد ریزش ارثی موی آلپسین


کرم پودر مای


کرم آلوئه ورا سیبن


اسپری ضد آفتاب نیوآ


 
آخرین اطلاعیه ها

  3 خرداد 1387

پرورش و تكثير ماهيان زينتي

 

طرح توليد ماهيان زينتي درمنزل : هدف اين طرح توليد ماهيان زينتي (آكواريومي) در مزارع و يا مراكز بزرگ نمي باشد . پس از اجراي اين طرح توليدات انبوهي از اين ماهيان در منازل متعددي انجام مي شود كه ميتواند اثراتي نظير خود اشتغالي خانمها ايجاد درآمد در محيط خانواده و ترويج مهارتهاي زندگي در منزل را به عنوان اهداف اصلي طرح در بر داشته باشد . و............

 

ادامه...

  3 خرداد 1387

كرفس

 

کـرفس میوۀ رسیدۀ خشک شدۀ گیاه Apium graveolens از خانوادۀ چتریان (Apiaceae) است که حداقل دارای 2 درصد اسانس می‌باشد. نامهای گیاه (2و3): لاتین: Apium graveolens فارسی: کرفس عربی: کرفس، نبطی انگلیسی: Celery, Marsh parsley فرانسه: Celeri, Ache, Achedes marais ریخت شناسی: گیاهی دو ساله یا پایا، که ارتفاع آن به 80ـ40 سانتی‌متر می‌رسد. با ریشه‌های عمودی و دوکی شکل، ساقه‌ها غالباً متعدد، ایستاده، توخالی، تقریباً زاویه‌دار، سبز با شاخه‌های ضخیم و کم و بیش گوشتی می‌باشند. برگها گوشتی، ضخیم با تقسیمات ته‌شانه‌ای با 5 قطعه واژ مثلثی، گلها سفید و مجتمع در چترهای بدون پایه، میوه تقریباً کروی، دو قسمتی و فندقه با پنج پهلوی نازک هستند (4). و................

 

ادامه...

  3 خرداد 1387

درمنه

 

درمنها و افسنطین‌ها نامی است که در زبان فارسی به اغلب قریب به اتفاق گیاهان جنس Artemisa که در ایران می‌روید گفته می‌شود. این گیاهان از خانوادۀ Compositae تیرۀ فرعی Radiae هستند. دارای گونه‌های مختلف با نامهای متفاوت می‌باشند که اغلب آنها دارای برگهای تلخ و معطر و خواص داروئی کم و بیش مشابه هم می‌باشند (1). این جنس در ایران 34 گونه گیاهی علفی یکساله و چند ساله دارد که در سراسر ایران پراکنده‌اند. گونه‌های انحصاری آن در ایران عبارتند از A. Melanolepis-A. Kermanensis. گونه A. Sieberi با ارزش‌ترین آنها از نظر تغذیه دام و از گیاهان بردبار مناطق بیابانی و نیمه‌بیابانی ایران است (2). نامهای گیاه (2): لاتین: Artemisia sieberi Besser Syn: Artemesia herb alba, A. Sogdiana bunge, A. Oliveriana فارسي: درمنه و...............

 

ادامه...

  3 خرداد 1387

باريجه

 

باریجــه اولئوگم رزین گیاه Ferula gumosa Boiss از خانوادۀ چتریان (Apiaceae) است که دارای حداقل 5 درصد (نوع اشکی Hard or Persian galbanum) تا 30 درصد (نوعی عسلی Soft or levant galbanum) اسانس (حجم به وزن) می‌باشد (1). نامهای گیاه: لاتین: Ferula gumosa Boiss , F.galbaniflua Boiss & Buhse, F.erubescens Bioss. فارسی: باریجه، اشق، قاسنی عربی: قنه انگلیسی: Galbanum آلمانی: Galban pFlanze, Galbanum فرانسه: Galbanum و...................

 

ادامه...

 
معرفی به دوستان

ایمیل شما:

ایمیل دوستتان:

 

 
 
خانه عضویت ورود اخبار مقالات تماس

تعداد بازدید: 149164، کاربران: 115