امروز: 18 دی 1387 اخبار ما در سایت شما   صفحه خانگی شما   افزودن به علاقه مندی سبد خرید
خانه درباره ما عضويت ورود راهنما اخبار لينكدوني ارتباط با ما
دسته بندی کالاها

باز کردن همه | بستن

 
عناوین

باز کردن همه | بستن

 

جستجو در مطالب:

جستجوی پیشرفته مطالب

 

 

رنگ موی کلستون

رنگ مو کلستون


کرم ضد چروک شب نیوآ


خط چشم مای


ژل لایه بردار جوشهای سر سیاه جانسون


 

شکلات تیره فشار خون را 'پایین می آورد

شکلات
به گفته محققان افت فشار اندک اما قابل توجه بود
تحقیقات تازه حاکی است که خوردن روزانه مقداری شکلات تیره می تواند باعث کاهش فشار خون شود و در نتیجه از خطر سکته مغزی بکاهد.

در این مطالعه 44 داوطلب مبتلا به فشار خون بالا به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه روزانه شش گرم شکلات تیره (dark) مصرف کردند و گروه دیگر همین مقدار شکلات سفید.

محققان در نشریه "امریکن مدیسین" (JAMA) نوشتند فشار خون اعضای گروه اول کمی افت کرد اما گروه دیگر شاهد هیچگونه تغییری نبود.

با این حال بنیاد قلب بریتانیا اخطار داد که شکلات "جزو تنقلات است، نه داروها".

این موضوع که کاکائو دارای خواص بهداشتی است تازگی ندارد و پژوهش های قبلی نیز حاکی بود که می تواند فشار خون را پایین آورد.

این خاصیت به مواد شیمیایی موجود در این گیاه به نام "فلاوانول"ها نسبت داده می شود.

چربی و شکر

با این حال تصور می شد که برای کاهش فشار خون لازم است مقدار زیادی شکلات تیره مصرف شود و به علاوه فواید آن به خاطر بالا بودن مقدار چربی و قند در شکلات خنثی می شود.

اما محققان در بیمارستان دانشگاه کلن گفتند که آنها نشان داده اند که با مصرف تنها مقدار اندکی شکلات - به اندازه روزانه 30 کالری - می توان به نتیجه رسید.

آنها 44 نفر در فاصله سنی 56 تا 73 ساله را که از نظر فشار خون به دو گروه تقسیم می شدند مورد مطالعه قرار دادند.

فشار خون یک گروه بین 85/130 تا 89/139 بود که به "پیش فشارخون بالا" (prehypertension) موسوم است. فشار گروه دیگر 90/140 تا 100/160 بود که به فشار خون بالای مرحله یک موسوم است.

میزان وزن، گلوکوز و چربی بدن هیچ یک از کسانی که شکلات تیره مصرف کردند در دوره مطالعه تغییری نکرد.

اما فشار "سیستولیک" (رقم بالایی) آنها به انداز 9/2 میلی متر جیوه و فشار "دایاستولیک" (رقم پایینی) 9/1 افت کرد.

محققان اشاره کردند که هرچند این افت اندک، اما از لحاظ تاثیر کلینیکی قابل توجه است. آنها نوشتند که کاهشی به اندازه 3 میلیمتر جیوه می تواند "خطر نسبی مرگ در اثر سکته مغزی را 8 درصد، در اثر بیماری قلبی را به اندازه 5 درصد و در اثر سایر علل را به اندازه 4 درصد کاهش دهد."

آنها همچنین تاکید کردند که مصرف چند تکه شکلات تیره در روز خیلی آسانتر از "تغییرات مشکل در عادات" برای کاهش فشار است.

با این حال سارا استانر متخصص تغذیه در بنیاد قلب بریتانیا گفت "مهم است به یاد داشته باشیم که شکلات همچنین پر از چربی و کالری است بنابراین زیاده روی در خوردن آن برای قلب خوب نیست."

"میوه ها و سبزیجات طیفی از پلی فنول ها را علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی به بدن می رسانند. بنابراین مصرف روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات در روز بهترین راه حفاظت از قلب است - و در ضمن لازم نیست نگران زیاد خوردن آن باشید."

 

توسط: admin نمایش: 1023 زمان ارسال: 2 خرداد 1387


آگهی ها

تونیک موی فورت آلپسین


افترشیو ملایم مرطوب کننده نیوآ


رنگ موی ولاتون


شامپو ضد شوره و ضد ریزش ارثی موی آلپسین


کرم پودر مای


کرم آلوئه ورا سیبن


اسپری ضد آفتاب نیوآ


 
آخرین اطلاعیه ها

  3 خرداد 1387

پرورش و تكثير ماهيان زينتي

 

طرح توليد ماهيان زينتي درمنزل : هدف اين طرح توليد ماهيان زينتي (آكواريومي) در مزارع و يا مراكز بزرگ نمي باشد . پس از اجراي اين طرح توليدات انبوهي از اين ماهيان در منازل متعددي انجام مي شود كه ميتواند اثراتي نظير خود اشتغالي خانمها ايجاد درآمد در محيط خانواده و ترويج مهارتهاي زندگي در منزل را به عنوان اهداف اصلي طرح در بر داشته باشد . و............

 

ادامه...

  3 خرداد 1387

كرفس

 

کـرفس میوۀ رسیدۀ خشک شدۀ گیاه Apium graveolens از خانوادۀ چتریان (Apiaceae) است که حداقل دارای 2 درصد اسانس می‌باشد. نامهای گیاه (2و3): لاتین: Apium graveolens فارسی: کرفس عربی: کرفس، نبطی انگلیسی: Celery, Marsh parsley فرانسه: Celeri, Ache, Achedes marais ریخت شناسی: گیاهی دو ساله یا پایا، که ارتفاع آن به 80ـ40 سانتی‌متر می‌رسد. با ریشه‌های عمودی و دوکی شکل، ساقه‌ها غالباً متعدد، ایستاده، توخالی، تقریباً زاویه‌دار، سبز با شاخه‌های ضخیم و کم و بیش گوشتی می‌باشند. برگها گوشتی، ضخیم با تقسیمات ته‌شانه‌ای با 5 قطعه واژ مثلثی، گلها سفید و مجتمع در چترهای بدون پایه، میوه تقریباً کروی، دو قسمتی و فندقه با پنج پهلوی نازک هستند (4). و................

 

ادامه...

  3 خرداد 1387

درمنه

 

درمنها و افسنطین‌ها نامی است که در زبان فارسی به اغلب قریب به اتفاق گیاهان جنس Artemisa که در ایران می‌روید گفته می‌شود. این گیاهان از خانوادۀ Compositae تیرۀ فرعی Radiae هستند. دارای گونه‌های مختلف با نامهای متفاوت می‌باشند که اغلب آنها دارای برگهای تلخ و معطر و خواص داروئی کم و بیش مشابه هم می‌باشند (1). این جنس در ایران 34 گونه گیاهی علفی یکساله و چند ساله دارد که در سراسر ایران پراکنده‌اند. گونه‌های انحصاری آن در ایران عبارتند از A. Melanolepis-A. Kermanensis. گونه A. Sieberi با ارزش‌ترین آنها از نظر تغذیه دام و از گیاهان بردبار مناطق بیابانی و نیمه‌بیابانی ایران است (2). نامهای گیاه (2): لاتین: Artemisia sieberi Besser Syn: Artemesia herb alba, A. Sogdiana bunge, A. Oliveriana فارسي: درمنه و...............

 

ادامه...

  3 خرداد 1387

باريجه

 

باریجــه اولئوگم رزین گیاه Ferula gumosa Boiss از خانوادۀ چتریان (Apiaceae) است که دارای حداقل 5 درصد (نوع اشکی Hard or Persian galbanum) تا 30 درصد (نوعی عسلی Soft or levant galbanum) اسانس (حجم به وزن) می‌باشد (1). نامهای گیاه: لاتین: Ferula gumosa Boiss , F.galbaniflua Boiss & Buhse, F.erubescens Bioss. فارسی: باریجه، اشق، قاسنی عربی: قنه انگلیسی: Galbanum آلمانی: Galban pFlanze, Galbanum فرانسه: Galbanum و...................

 

ادامه...

 
معرفی به دوستان

ایمیل شما:

ایمیل دوستتان:

 

 
 
خانه عضویت ورود اخبار مقالات تماس

تعداد بازدید: 149169، کاربران: 115